torstaina, tammikuuta 25, 2007

5.-7.1.07 Kajaani

Perjantai 5.1.2007
Kolmen tienoissa pakkauduimme Katrin tila-ihme Toyota Yarikseen (Katri + sheltit Ella ja Essi, Eila + russeli Ruska, Heli + russelit Vinha ja Metka sekä Mimmi + borstu Riesa), jolla ajoimme Porvooseen. Sieltä oli kuljetus Kajaanin agilitykisoihin ja koiranäyttelyyn kaksikerroksisella bussilla. Reissuun lähti parikymmentä  ihmistä koirineen.  Matka keski noin 8 tuntia, jonka aikana pysähdyimme ottamaan kyytiin lisää ihmisiä ja kerran söimme jossakin päin Suomea ABC-asemalla.

Lauantai 6.1.2007
Melko huonosti nukutun yön jälkeen lähdimme aamukävelylle hotellin läheiseen puisto-metsään. Koirista oli varmaan mukavaa saada leikkiä lumessa, sillä Helsingissä ei ole lunta nähty sen jälkeen kun sitä oli marraskuussa pari viikkoa.

Riesa tarkkaili Vinhan ja Metkan leikkejä. Se olisi halunnut myös leikkiä, mutta kukaan työtöistä ei ottanut sitä mukaan touhuihinsa.

Kävelimme Kajaanin keskustaan ja varasimme illaksi ravintolasta pöydän myös Oulusta tulleille Hilpalle ja Nikolle.

Otimme Ruskan, Metkan ja Vinhan kanssa pienet päivänokoset sillä aikaa kun Heli paranteli maailmaa tai ainakin ATD:tä Katrin ja Mimmin kanssa hotellin aulassa.

Kolmen aikaan lähdimme bussilla kohti Kajaanin jalkapallohallia, jossa kisattiin agilitykisa. Omat kasvattimme Metka ja Oulusta tullut Oiva kohtasivat toisensa taas riemuisasti leikkien. Oona-russeli katseli sivusta. Agilitykisasta ei seurueellemme tullut muuta menestystä kuin se, että Riesa mitattiin kolmannen kerran ja nyt toistamiseen miniksi, joten se sai aloittaa kisauransa mini-luokssa.

Kisapäivä venyi yhdeksään asti ja sen jälkeen menimme nauttimaan yhteisen illallisen.

Sunnuntai 7.1. 2007
Helin näyttelypäivä alkoi borderterrierikehässä. Eine Tahkolla oli Grindstones borstujaan parasnarttu -kehässä neljä ja niinpä Heli ja Mimmi joutuivat esittelypuuhiin. Neljä Grindstones koiraa osallistui myös kasvattajaryhmään ja siellä Mimmi esitti omaa koiraansa Riesaa ja Helillä oli joku Empun hienoista nartusta.

Russelikehässä Metka sai juniorinartuissa EH:n eikä sitä sijoitettu. Vinha sai ERI:n ja oli avoimen luokan ykkönen, mutta jäi paras narttu kehässä kakkoseksi saaden varasertifikaatin ja cacibin. Sertin sai niin nuori koira, ettei se voinnut ottaa vastaan cacibia.
Oiva sai myös ERI:n ja oli junioriurosten paras ja paras uros kehässä se oli myös ykkönen saaden heti ensimmäisestä näyttelystään sertifikaatin. ROP kehässä Oiva jäi toiseksi ollen VSP.
Ei siis ollenkaan hassumpi näyttelyreissu vaikka suurin syy matkustamiseen olikin Oivan ja sen perheen tapaaminen.

Näyttelyn jälkeen kipusimme taas kaksikerroksisen bussimme toiseen kerrokseen etupenkeille. Sheltit Ella ja Essi matkustivat lattialla kuten myös Ruska.

Katri ompeli kansallispukuunsa jotakin pientä yksityiskohtaa Mimmin tarkkaillessa pimeää tietä ja Riesa nukkui häkissään.

Helikin nukkui omalla penkillään ja Vinha sekä Metka tarkkailivat kuvaajan puuhia sillä välillä kuin eivät nukkuneet.